Leido en http://blogs.msdn.com/tdragger/ interesantes consideraciones sobre el concepto de "rutas" que vendrán incluidas en el MSTS2.
Se trata de una cuestión clave, que, por lo que se ve (y ya se había adelantado) intenta seguir el concepto de "mundo" que el simulador de vuelo FS posee, pero aplicado al ferrocarril.
Como evidentemente no hay la misma exigencia de detalle para representar el terreno y sus accesorios a nivel de un tren que desde el de un avión, la forma en que esta idea se desarrolle de forma viable puede resultar un reto apasionante, y desde luego un antes y un después en la forma de entender un simulador ferroviario.
Se dice:
Lastly, one thing that has no analog with FSX is the hot debate over which routes will be "included" and how that will dictate someone's buying decision. We predicted that reaction and believe it represents the first step in a mental shift that will take place as people wrap their heads around the "World of Rails" concept. WoR forces you to ask, "What is a route?" Is it the terrain and scenery? The track and signals? Rolling stock? Signifcant landmarks? We are striving to supply many of these attributes through our data-based WoR. What else is required before you believe we've "included a route"? The question is only partially rhetorical. I look forward to seeing who we--collectively--answer that in the months to come.
Saludos:
Javier.-